tirsdag 7. juni 2011

Torden og regn

 Bang!!!!
Sveriges nasjonaldag ble avsluttet med sommerens første ordentlige tordenvær. Det var mit første tordenvær også.
Jeg var hjemme med far når det begynte. Han satte på radion når det buldret som verst, men jeg syntes ikke det var noe å bli redd for.

Vi hadde kjempemorsom tur i lunsjen i går. Mor og jeg gikk ned til stranden nedenfor kontoret, Koigen heter det.
Det er det en park også, med leker for menneskevalper, store gressmatter og skatebane for de litt større.
Vi kikket litt på noen barn som lekte, hilste alt for kort stund på en hund - jeg ville jo leke med den - og så gikk vi til sandstranden.
Der fikk jeg løpe løs og det gjore jeg fullt ut. Jeg bet i bølgene og puttet snuta i sanden etterpå - herlig!!!! Mor sa at vi måtte sitte i sola og tørke etterpå før vi kunne gå inn på kontoret igjen, for jeg så ikke ut. Hva da så ikke ut?
Sånn lunsjpause vil jeg ha hver dag!

I dag er det flaggdag her i Norge, Unionsoppløsningsdagen. Skjønner ikke at det skal være noe å flagge for.
Det har regnet hele formiddagen, så det ble ikke sånn pause som i går likevel.
Jeg liker ikke når det blir kjempevått oppifra. Vi tok bil til kontoret og gikk morgenturen nede vet parken. Det var greit når vi begynte og så kom regnet, mer og mer. Æsj! Til sist syntes jeg at mor kunne bære meg.

Jeg skulle jo prøve å være litt på bakrommet i formiddags.
Dumt. Kjempedumt! Mor stengte døren og gikk fra meg!!!!!
Da måtte jeg synge ut mit hjertes mening om dette idiotiske tiltaket. Jeg sang og sang og sang.
Hjalp ikke!!!
Først når jeg nesten hadde gitt opp og var stille et øyeblikk da kom mor og slapp meg ut.
Resten av dagen har jeg fulgt nøye med på hva mor har gjort og hvor.

Nå skal vi snart hjem. Da skal jeg bølle i hagen med far. Jippi!

Hei og hopp!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar