onsdag 22. juni 2011

Nye eventyr

Hallo midt i uka!

Nå er det lenge siden jeg har hatt tid og ork til å skrive noe.

Det skjer jo noe nytt nesten hver dag.
Søndag, for eksempel, var vi i skogen ett sted hvor jeg ikke hadde vært før og gikk en lang tur. Jeg tror vi var ute en hel time, med spisepause og det hele.
Det gikk oppover bakke og nedover bakke og det var spennende å snuse på nye lukter i lyngen og på stien, kikke i bekken som hadde mye vann og så hilste vi på noen andre som også var på tur.

I mandags - på tremånedersdagen min - var vi hjemme hos Frøya Leonberger. Hun er en stoooor hund! Kjempediger!!!!
Først syntes jeg hun var litt skummel, men så skjønte jeg at hun ikke var det og da lekte vi masse.
Eierne våre måtte passe på at vi tok pause innimellom, for vi løp så mye og det var så gøy, så vi glemte helt å stoppe selv.
Den natta sov jeg veldig godt - og i går også forresten.

Om ettermiddagen i går skulle mor på hjemmebesøk til et par pasienter. Far var borte på jobb og ingen var hjemme og jeg har ikke vært alene hjemme ennå. Da sa mor at jeg skulle få passe bilen mens hun jobbet.
Jeg sov jeg, så det ble ikke så mye bilpass.
Mellom besøkene var vi en tur i skogen og russlet litt.
Mot slutten av det siste besøket kom mor og hentet meg, for skyggen vi parkerte under holdt på å bli borte og det kunne ha blitt veldig varmt i bilen.
Jeg fikk bli med opp på terrassen der mor i det huset holdt meg med selskap mens jeg spiste griseøre. Jeg fikk servert vann og så gikk damen og jeg på gressplen så jeg fikk tisse også.
Det var en veldig hyggelig dame.
Jeg kan besøke henne mere, jeg. Mannen hennes også. Han kom ut og hilste på meg når mor hadde stukket ham ferdig.

I dag gikk vi en annen vei til jobbet for mor skulle putte penger i banken. Det var nok ikke noe lengere å gå, men det var jo nye lukter her og litt mere trafikk, så jeg ble trett og hadde mest lyst å legge meg ned å sove på flekken.
Da var det bare for mor å bære meg, for vi skulle jo på jobb.
(Jeg tror hun synes det er litt kos ennå, selv om jeg veier en del mere nå enn når jeg kom hit)
Når vi kom frem gikk jeg rett inn på bakrommet og la meg, for nå synes jeg det er fint å være der når det er mye oppi hodet som skal tenkes på. Her kan jeg sove og drømme i fred og ro, og jeg hører jo at mor er i nærheten.
Det er tryggt og godt.

Ha det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar