onsdag 8. juni 2011

Veien til jobb

Det er mye å se på på vei til jobb, så det tar sin tid å komme dit.
Mor og jeg stopper ofte å ser på allt det rare som er.

Først kommer vi til skolen på andre siden gaten. Det er det en ballbinge og av og til er barna ute og sparker fotball når vi kommer.
Det liker jeg å se på, så da sitter vi der en stund.

I dag gikk vi forbi når barna var på vei til skolen og jeg fikk hilse på to jenter som spurte om de fikk hilse på meg. De var vant med hunder hjemmefra og var kjempesnille.
Etter skolen, på andre siden gaten har det blitt et stort hull i bakken. Oppi hullet stod en diger greie med lang nese og knurret og krafset i jorden.
Huff, den så skummel ut. Hadde jeg ikke sittet fast i båndet som mor holder, hadde jeg nok løpt hjem - i alle fall nesten.
Mor satte seg på huk ved siden av meg og sa med helt vanlig stemme at det var en gravemaskin. Jeg kan skjønne det ja, grrrrravemaskin. Den sa grrrrr hele tiden.
Vi satt der ganske lenge og kikket, men den kom aldri over gaten og tok oss, så til sist var det helt greit å gå. Men jeg tenkte at en nok ikke skal gå bort til en sånn en.

Litt nede i bakken blir jeg alltid båret en stund. Det er greit til å begynne med, så vil jeg ned å snuse igjen, men jeg må sitte der litt til.Så får jeg gå og så blir jeg båret og det er et fasligt opp og ned...

Jeg har sovet en hel masse på jobb i dag. Det var så varmt og litt "rart i luften" og vi gikk bare en liten runde i lunsjen.
På ettermiddagen kom det mere torden. Det var derfor det hadde vært "rart i luften" før på dagen. Jeg sov da også. Men når det var ferdig med å muldre, da hadde jeg lyst å leke masse.
Mor ble litt streng, for jeg bjeffet på henne og ville at hun skulle se på meg og ikke på de andre som var her, så til sist måtte jeg gå på bakrommet en stund.
Jeg kunne bjeffe der også og jeg er sikker på at det skar i hjertet på mor....

Til sist kom far og hentet meg. (Han måtte vente til jeg var stille før jeg fikk komme ut...)

I kveld kommer Per Arne og lærer mor og far hvordan vi skal trene sammen.
Kult.
Rapport kommer i morgen.

Ha det!

1 kommentar:

  1. Herlig Bella og matmor Anna Lena! Klem fra Kristin i Oslo

    SvarSlett